Monday 11 April 2011

.Hidup kita bukan macam fairytale.



Salam readers. :)
Pagi ni bangun tido nak siap pegi keje dengan azam baru tau. Ape, ingat tahun baru je kena pasang azam baru?Malam tadi siap tak boleh tidolah sebab fikir ape yang akan jadi untuk hari ni..Fikir bernafas ke tak lagi hari ni. Alhamdulillah Allah s.w.t masih lagi bagi nyawa hari ni. Semalam, bincang-bincang satu family.
Mama said, "besar dah anak mama. Along da pegang duit sndiri sekarang.." haa, besar lah sangat ma..Masak air pon kering..*Teruk kan..
Mama cakap lagi.. "Bila dah pegang duit ni along mesti tau yg along dah ade tanggungjawab..Tolong mama, tolong ayah pulak..."
"Sekarang giliran adik pulak nk belaja... tolonglah adik ape yang along mampu....mama ngan ayah tak mintak lebih pon..."
Insyaallah ma.. ape yang boleh along tolong, along tolonglah... :)
....................................................................
Then, bile time untuk melelapkan mata aku pon berfikirlah sedalam-dalamnya.. 22 dah umur aku sekarang. Bukan mase lagi nak dok suka2 hati tengok tv3 world disney Barbie in a mermaid lah bagai..*ups, kantoi tengokk..

Alohh alohh suwit nyee :)

Percaturan hidup kita ni bukan macam cite-cite fairytale tu..Indah, warna-warni, seronok,errr.. ade prince handsome in every episode..no..its just not like that. Fasa-fasa kehidupan kita semuanya berbeza..Makin meningkatnya umur makin sukar perjalanan kita kan..So kat sini aku nak lah mengingatkan kawan-kawan aku yang lain..Hidup kita ni indah lau betul cara kita mencorakkannya. pengalaman yang aku ade pulak , kalau tak betul cara kita mencorakkan hidup kita ia tetap jadi indah jugak tapi indah yang sementara keseronokan yang sementara.. taknaklah setakat sementara kan. mesti kita nak keindahan hidup kita berpanjangan. Insyaallah sampai nyawa kita tercabut dari badan..macam ayat fairytale tu *haa yang ni boleh caye" Live happily ever after... "


Jadi corakkanlah hidup kita sewajarnye, seindahnye.. tak payah nak macam fairytale sangat pon takpe asalkan indah dan bahagia..Tak perlu ada kuda terbang untuk kita sampai ke mana-mana arah tuju hidup kita. Tak perlu ade putera raja yang kacak bergaya untuk buat kita bahagia.. Cukup dengan ada keluarga and kawan-kawan supaya hidup kita ceria, and cukup dengan ada pendirian untuk buat hidup kita sempurna. simple kann :)

2 comments:

  1. btul ckp akk.. ada kwan yg always d sisi kita and kluarga yg slalu sokong kita pon dh ckup tuk truskan hidup! fairytales sume dlam alam fantasi knak2 je.. akk tgk barbie gax ke?? sme la kite!! hehehehe

    jemput singgah ANASAURUS :)

    ReplyDelete
  2. hahaha :) tengok2.. pastu berangan cam cte barbie tu :) seronok tp realiti x mcm tu.. :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...