Wednesday 20 April 2011

.Asallah korang nak sangat jadi perempuan?.

Assalamualaikum readers . 


Selamat petang everyone .  Ekcely arini jiwa aku ni sentap jek . Tak taulah nape . Hurmm bese lah hati seorang pompuan ni nipis jek . Pantang terusik sikit . Gua nampak je kasar der . tapi dalam aty de taman . Haaaa....*emosi . Dah lah enset buat perangai lagi . Kat tempat keje banyak msalah lagi . Hooo tacink gila ! Yang lagi aku tacink bila ade orang shared Miss malaysia Pahang nih . Meluat dah aku tengok ! menyampah and nak menyumpah pon ada ! Tapi sapelah aku ni untuk menghukum orang-orang cenggitu kan ! Cume untuk kaum adam , meh lah aku nak titipkan satu dua perkara biar korang bukak mata . Ni especially untuk korang yang kearah keperempuanan lah . Korang , korang tau tak yang kami ni kaum wanita terlampaulah istimewa , and that's why korang mahu jadi macam kami kan? isn't it? Tapi korang tau tak seistimewanya perempuan cam kami ni , ada banyak beban yang indah untuk kami galas . Satu perkara yang aku nak tegakkan kat sini , Kami di beri peluang untuk melahirkan zuriat yang Allah titipkan untuk kami . korang yang bedah sana bedah sini pon takkan boleh dapat nikmat yang kami dapat ni . So ape istimewanya korang ubah kejadian Allah ni ? apa faedahnya ? Tuhan dah kurniakan jantina asli tu bersyukurlah . Sekurang-kurangnya korang tak perlu bertarung nyawa lahirkan penyambung keturunan korang . Lelaki pon banyak keistimewaannya . Korang diberi 9 akal . Subhanaallah . Mana hilangnya akal korang untuk fikir benda-benda macam ni ? *emosi . Kenapa nak jadi macam kitorang jugak ? Kenapa nak dapat shape badan cam kitorang jugak ? Kami ni orang perempuan , makhluk Allah yang paling mudah ke neraka tapi mudah juga ke syurga . korang nak jadi macam kami jugak ke? Nak ada suami ? Nak anak-anak panggil ibu? umi? korang boleh melahirkan ker ?


Sabda rasulullah ; “Allah melaknat lelaki yang menyerupai wanita dan juga melaknat wanita yang menyerupai lelaki.” (Hadis diriwayatkan oleh Abu Hurairah, Abu Dawud (4098); and Ahmad 2/325; dan Ibn Hibban (1904); dan lain-lain)


Sesungguhnya wahai kawan-kawan aku yang dah menuju ke arah tu , korang balik lah kat pangkal jalan . Bersyukur apa yang kita miliki . Kita ni seindah-indah mahkluk dah Allah cipta kenapa nak ubah ciptaanNya lagi . Bersyukur je apa yang Tuhan kurniakan and siapa kita untuk mengubahnya .


 
Bangga ke jadi perempuan "celup"?

Sekian eh coretan si tacink untuk hari ni . May God Bless You . :)


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...