Saturday 16 April 2011

.Lawak. English is PENTING! .

Salam bloggers . 
Arini keje aku menambah entry je . hahahaha . Actually nak cite sikit . Tadi de lah terserempak ngan Mat salih nih . Aku tak tau lah muka aku ni pan asian ke pe (*errr perasan jap) sampai dia tertarik nak bertanya macam-macam aku . As a malaysian takkan aku nak buat sombong pulak kan .Budi bahasa budaya kita . lalalala *nyanyi jap . tapi dengan berat hatinya aku layan lah jugak uncle mat salih nih ngan binik dia . Dia pulak pelancong , nak tanye memacam kat aku . adoi pening jugak aku ni nak gitau tempat tu tempat ni kat dia mengalahkan aku ni pemandu pelancong pulak . Kalau cakap Bm aku ase dah habis dah air liur akuh ni . Tapi kene cakap omputih . Kalau aku ni bawak kamus lain cite . Yang memalukan pulak aku ni name jek amik Diploma TESL tapi bi aku ni setakat nak menulis boleh terima . Lau nak suruh membebel bahasa penjajah tu memang ke laut lah ceritanya . Cakap punya cakap aku tengok uncle salih ni dah garu kepala . Ah ! sudah ! adakah dia tak faham ape aku cakap?? Bini dia dah buat muka cam nk kene sumpit . Dia garu kepala aku ase nak garu 1 badan pulak sebab dah tak betah dah . Ase nak menyalahkan mak ayah aku pulak kenapalah pindah kat kawasan pelancongan ni . asik jumpa omputih je . huh ! Pastuh aku tengok dia tersengih-sengih . Ase nak siku pon ada sebab aku dah berpeluh-beluh dah kott . nak harap adik aku cakap gan diorang memang tak lah awal-awal lagi dia da menghilangkan diri . Terang punya terang akhirnya aku tengok dorang angguk jugak . Paham lah tu gaknye . Aku pon tarik nafas lega bila uncle salih tu say tengs so much cause help them find the place they want to go . Tapi bile aku toleh belakang je aku tengok punye lah ramai orang tersengih-sengih pandang  aku . alahai sumpah malu ! betul cakap usop wilcha ! Betapa pentingnya ENGLISH EDUCATION !

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...